miercuri, 21 octombrie 2009

ATM-ul ING Bank mai da rateuri

ING Bank au fost cei care au introdus pe piata bancara notiunea de self-banking, respectiv acele aparate in care poti sa introduci bani si dupa aceea sa iti faci singur tranzactiile.
Ideea este de apreciat. Poti sa faci plati, depozite, extrase de cont, depuneri si retrageri, toate intr-un interval orar destul de larg, de la 7.00 la 23.00, direct de la bancomat.
Toate bune si frumoase, insa trebuia sa existe si o parte mai „romaneasca” a operatiunii, in cazul de fata bancomatul. Teoretic este un aparat performant care permite atat depuneri cat si retrageri. Practic insa partea cu depunerile „scartie” rau. In primul rand trebuie ca banii pe care ii depui sa nu fie prea noi. Daca sunt bancnote noi iti vor fi refuzate si dupa aceea angajatii din banca te vor sfatui sa le mototolesti cat mai bine.
Am fost surprins sa descopar ca bancomatul ING refuza sa primeasca bancnote noi-noute, retrase anterior de la ATM-ul altei banci. Pana la urma, a trebuit sa le mototolesc bine, si am reusit sa imi fac alimentarea, insa nu mi-a fost usor si chiar mi-a parut rau sa strang in pumn o bancnota de 100 RON nou nouta, pana a devenit suficient de uzata cat sa o accepte bancomatul.
In al doilea rand, daca iti scapa in caseta de depuneri elastice, agrafe sau hartii bancomatul se va bloca cu banii tai inauntru. Iti vei putea recupara banii pe care i-ai depus numai dupa ce faci o cerere scrisa si dupa ce se fac anumite verificari de catre banca, timp de cateva saptamani.
Cel mai neplacut este insa atunci cand bancomatul se blocheaza fara ca tu sa ai vreo vina. Iti pui banii atent in caseta, ii asezi frumos si dupa ce ii ia si ii numara de cateva ori iti blocheaza atat banii cat si contul. Degeaba mergi in banca sa te revolti, cei de acolo nu au nicio putere si va trebui sa faci o cerere care va fi transmisa catre centru si unde se vor face analize. Dupa cateva saptamani iti primesti banii inapoi, fara nici un fel de scuze sau despagubiri. Situtia nu pare grava la prima vedere, daca ne gandim ca iti primesti totusi banii inapoi, insa atunci cand ai de facut o plata urgenta si cand ai banii tai care erau stransi pentru acea plata sunt retinuti de ING iti cam vine sa pui mana pe un topor sau orice alt instrument de acest gen si sa ti-i scoti cu mana ta.
Am patit ceva de genul acesta in Satu Mare. Trebuia sa fac o plata foarte urgent, eram cu banii numarati iar bancomatul a decis ca ceva e in neregula cu depunerea mea si s-a blocat. Am discutat cu cei de la banca, am sunat in centrala insa nu am obtinut nimic. A trebuit sa vina cei de la centrul regional din Baia Mare sa se faca o serie de verificari si abia apoi am primit banii, dupa doua saptamani in care am sunat in fiecare zi la ING.
Din aceste experiente am invatat ca:
1. niciodata nu depun multe bancnote odata;
2. depunerile dureaza si trebuie sa imi aloc suficient timp cat sa pot mototoli fiecare bancnota, daca va fi nevoie;
3. daca e cineva inaintea mea care are multi bani de depus, atunci voi avea de asteptat;
4. ATM-ul se blocheaza des, este reparat greu si e foarte neplacut sa fii intr-un oras cu un singur ING Office.
Partea buna e ca angajatii si in special angajatele bancii sunt de regula foarte amabili (amabile) chiar daca nu prea au cu ce sa te ajute.
Iar partea amuzanta intervine atunci cand la aparat este o persoana mai in varsta care se chinuie sa „apese pe ecran”. Nu stiu de ce, dar majoritatea oamenilor au impresia ca, daca apasa cu mai multa forta, aparatul va intelege mai bine. Bine macar ca monitoarele sunt suficient de rezistente!

Niciun comentariu: