luni, 10 august 2009

Ce fac angajatii din banci care au timp liber? Streseaza Clientii!

MKB Romexterra Bank, in afara de faptul ca de la o vreme tot inchide din agentii, se intampla sa mai aiba si cativa clienti care au luat candva credite.

Unii dintre acesti clienti au mai intarziat cu ratele si sunt sunati de la banca. Pana aici nimic neobisnuit, toate bancile obisnuiesc sa sune clientul care a intarziat si sa insiste cu telefoane pana acesta achita ratele. Uneori poate fi o practica utila pentru ca exista oameni care merg si isi platesc restantele de rusine, evitandu-se astfel sa se ajunga la restante mult mai mari sau la probleme mai grave cum sunt executarile sau popririle pe salariu.

Insa la Romexterra aceasta procedura are ceva special. Exista mai multi angajati, din mai multe locatii diferite, care nu stiu unii de altii, si care toti te suna sa vada de ce ai intarziat si cand intentionezi sa mergi sa achiti rata. Situatia este oarecum amuzanta, pentru ca clientul, care nu isi da seama de diferenta, are impresia ca vorbeste de mai multe ori cu aceiasi persoana care a uitat discutia precedenta.

Cand ai probleme si nu reusesti sa iti achiti ratele la timp, nu prea te mai intereseaza daca te-a sunat de la banca din sucursala sau din centrala, de la departamentul X sau Y. Pur si simplu nu iti pasa. Insa esti surprins cand vorbesti intr-o zi cu un reprezentant al bancii, promiti ca vei plati peste o saptamana, si esti sunat putin mai tarziu sau a doua zi iarasi de cineva de la banca sa te intrebe cand ai de gand sa platesti.

Din punctul meu de vedere asta inseamna ca, in lipsa de alta ocupatie, toti angajatii bancii sunt pusi sa telefoneze clientilor si sa ii streseze pana cedeaza. Fiecare trebuie sa isi justifice cumva locul de munca.

Si mai amuzant este ce se intampla in cazul in care nu raspunzi. In aceasta situtie numerosii reprezentanti ai bancii incep sa sune in alte parti, respectiv la locul tau de munca, la rude de-ale tale si chiar la vecini, daca reusesc sa afle numarul. Nu as fi crezut partea cu vecinii daca nu as fi fost de fata atunci cand o doamna mai in varsta incerca sa ii spuna unui vecin mai tanar ca au sunat-o de la banca "Extera" sa o intrebe daca l-a mai vazut in ultima vreme si sa ii transmita sa sune la banca.

Din punctul meu de vedere este o initiativa laudabila ca banca sa vrea sa afle ce mai faci si cum iti mai merge. Insa sa suni la vecini si sa ii intrebi despre situatia unui client, este din punctul meu de vedere un lucru ridicol si aberant. Sunt convins ca exista ocupatii mai interesante si – mai ales mai utile – are ar putea fi gasite pentru astfel de angajati, decat sa innebuneasca oamenii cu telefoane.

Oricum le doresc succes in cariera, si le garantez ca aptitudinile de telefonist dobandite in acest mod le vor fi foarte folositoare in viata.

Niciun comentariu: