Ai stat vreodata la coada la intr-o banca unde din trei, patru sau mai multe caserii functiona doar una? Ceilalti casieri erau ocupati, au de numarat bani, de facut rapoarte si alte lucruri mult mai importante decat sa se sinchiseasca de niste clienti amarati care vor sa plateasca niste rate sau facturi.
Am patit acest lucru in nenumarate banci si cred ca toti cei care intra din cand in cand intr-o banca cunosc foarte bine despre ce vorbesc. Este acea situatie cand un singur functionar munceste din greu la un ghiseu unde asteapta o multime de oameni, in timp ce colegii lui sunt ocupati si au pe birou afise de genul „Nu lucram cu publicul”.
Din punctul acesta de vedere cred ca cea mai interesanta este de departe BRD. In sucursalele acestei banci exista monitoare pe care poti vedea, printre altele, o reclama la cardul Gadget, un card care se pare ca te ajuta sa nu mai pierzi vremea cu plata facturilor. Nu stiu ce parere au altii, dar eu ma enervez rau atunci cand astept o jumatate de ora (minim) la rand sa imi alimentez cardul iar pe ecran se deruleaza o reclama care spune cat de buna este BRD pentru ca ma ajuta sa nu mai stau la cozi daca folosesc acel card.
Adica probabil ei considera ca decat sa astept la rand la altii e mai bine stau la rand in banca si dupa aceea le platesc un comision ca sa imi achite facturile de pe card. Foarte interesant, cu siguranta s-au gandit sa ma ajute cand au facut acest produs!
Ca sa nu discriminam, trebuie sa mentionez aici si faptul ca aceasta situatie se repeta la mai multe banci. Am mai patit acelasi lucru si la CEC Bank, BCR, Credit Europe Bank, Banca Romaneasca, Alpha Bank si cred ca lista poate fi lasata deschisa pentru ca exista numeroase alte exemple.
Insa de departe pe primul loc in topul nesimtirii sunt functionarii de la CEC Bank. Acestia ar avea circumstante atenuante datorita faptului ca lucreaza intr-o instutie care este oarecum a statului si nu are nevoie de clienti pentru ca traieste din bani publici. Dar totusi nu pot sa nu mentionez ca am vazut situatii in care acesti angajati tipa la client, nu raspund la o intrebare simpla sau pur si simplu nu vor sa il ajute pe client sa se lamureasca intr-o problema. Astfel de comportamente sunt incredibile si nu ar avea ce cauta intr-o institutie bancara, insa in aceasta institutie au loc in mod curent.
Cea mai buna solutie in aceste situatii este, dupa parerea mea, scandalul. Daca zece oameni asteapta la rand la un singur ghiseu in timp ce angajatii de la celelalte ghisee fac treburi “mai importante”, este o dovada clara a faptului ca in acea agentie respectul fata de client este la un nivel minim. Asa ca, daca esti in forma, merita sa te certi un pic pentru drepturile tale. Poate asa isi dau seama si cei din banca de faptul ca exista o problema si ca ar putea sa aiba putin bun simt si sa termine cu cei de la rand inainte de a trece la probleme birocratice.
Cred ca numai punand presiune pe cei din spatele ghiseului ii putem face sa inteleaga ca este mai important sa rezolve problema clientului inaintea altor chestiuni organizatorice. Daca ar respecta un pic clientul si daca s-ar organiza mai bine, cu siguranta ar putea gasi o varianta sa isi rezolve problemele atunci cand nu este aglomeratie.
In cel mai rau caz, daca chiar nu obtii nicio miscare din partea angajatilor bancii, ai avantajul ca te descarci de nervi si in acelasi timp le faci viata mai grea celor care te tin sa astepti la rand foarte mult. In timp, acestia vor invata sa respecte clientul, daca nu din bun simt, atunci cu siguranta de frica unui nou scandal.
Am patit acest lucru in nenumarate banci si cred ca toti cei care intra din cand in cand intr-o banca cunosc foarte bine despre ce vorbesc. Este acea situatie cand un singur functionar munceste din greu la un ghiseu unde asteapta o multime de oameni, in timp ce colegii lui sunt ocupati si au pe birou afise de genul „Nu lucram cu publicul”.
Din punctul acesta de vedere cred ca cea mai interesanta este de departe BRD. In sucursalele acestei banci exista monitoare pe care poti vedea, printre altele, o reclama la cardul Gadget, un card care se pare ca te ajuta sa nu mai pierzi vremea cu plata facturilor. Nu stiu ce parere au altii, dar eu ma enervez rau atunci cand astept o jumatate de ora (minim) la rand sa imi alimentez cardul iar pe ecran se deruleaza o reclama care spune cat de buna este BRD pentru ca ma ajuta sa nu mai stau la cozi daca folosesc acel card.
Adica probabil ei considera ca decat sa astept la rand la altii e mai bine stau la rand in banca si dupa aceea le platesc un comision ca sa imi achite facturile de pe card. Foarte interesant, cu siguranta s-au gandit sa ma ajute cand au facut acest produs!
Ca sa nu discriminam, trebuie sa mentionez aici si faptul ca aceasta situatie se repeta la mai multe banci. Am mai patit acelasi lucru si la CEC Bank, BCR, Credit Europe Bank, Banca Romaneasca, Alpha Bank si cred ca lista poate fi lasata deschisa pentru ca exista numeroase alte exemple.
Insa de departe pe primul loc in topul nesimtirii sunt functionarii de la CEC Bank. Acestia ar avea circumstante atenuante datorita faptului ca lucreaza intr-o instutie care este oarecum a statului si nu are nevoie de clienti pentru ca traieste din bani publici. Dar totusi nu pot sa nu mentionez ca am vazut situatii in care acesti angajati tipa la client, nu raspund la o intrebare simpla sau pur si simplu nu vor sa il ajute pe client sa se lamureasca intr-o problema. Astfel de comportamente sunt incredibile si nu ar avea ce cauta intr-o institutie bancara, insa in aceasta institutie au loc in mod curent.
Cea mai buna solutie in aceste situatii este, dupa parerea mea, scandalul. Daca zece oameni asteapta la rand la un singur ghiseu in timp ce angajatii de la celelalte ghisee fac treburi “mai importante”, este o dovada clara a faptului ca in acea agentie respectul fata de client este la un nivel minim. Asa ca, daca esti in forma, merita sa te certi un pic pentru drepturile tale. Poate asa isi dau seama si cei din banca de faptul ca exista o problema si ca ar putea sa aiba putin bun simt si sa termine cu cei de la rand inainte de a trece la probleme birocratice.
Cred ca numai punand presiune pe cei din spatele ghiseului ii putem face sa inteleaga ca este mai important sa rezolve problema clientului inaintea altor chestiuni organizatorice. Daca ar respecta un pic clientul si daca s-ar organiza mai bine, cu siguranta ar putea gasi o varianta sa isi rezolve problemele atunci cand nu este aglomeratie.
In cel mai rau caz, daca chiar nu obtii nicio miscare din partea angajatilor bancii, ai avantajul ca te descarci de nervi si in acelasi timp le faci viata mai grea celor care te tin sa astepti la rand foarte mult. In timp, acestia vor invata sa respecte clientul, daca nu din bun simt, atunci cu siguranta de frica unui nou scandal.
2 comentarii:
Intradevar, cei de la CEC sunt dinozaurii sistemului nostru bancar...
Buna comparatie. Mai neplacut e ca sunt finantati de statul roman, din banii nostri
Trimiteți un comentariu