miercuri, 10 martie 2010

Situatie dramatica la firmele de leasing si credite: un contract din trei le aduce pierderi

Cand ai probleme cu ei, sunt foarte agresivi si inflexibili. Au reguli stricte care de cele mai multe ori sunt greu de adaptat la fiecare caz particular. Asa ca ajung in situatii complicate in care clientul nu mai poate plati iar bunul adus in garantie nu poate fi valorificat.

Creditele neperformante au ajuns sa reprezinte o treime din portofoliul institutiilor financiare nebancare, dublu fata de vara anului trecut si de aproape cinci ori mai mult decat in urma cu doi ani. Aceasta evolutie reprezinta inca o lovitura pentru finantatori, dupa scaderea cu 72% a pietei de leasing in 2009, in conditiile in care firmele din aceasta piata erau obisnuite cu cresteri de peste 40% pe an.

Citeste articolul complet in Ziarul Financiar

2 comentarii:

Anonim spunea...

NU FACETI LEASING LA TBI

Si eu am actualmente o disputa cu cei de la TBI.Am primit si eu o marire de rata, dar cerandu-le mereu explicatii si neprimind nici un raspuns,le-am achitat ratele conform scadentarului, rate decontate prin bilete la ordin lunare. intre timp diferentele neplatite la rata au ajuns, acoperind datoriile cele mai vechi sa raman cu 3 rate neplatite. In final, acum o saptamana primesc poprire pe conturi pentru toata suma ramasa de plata, adica in mare cam cat a costat masina acum 2 ani dupa ce am platit 24 de rate si un avans de 25%. Am fost de acord sa le dau drumul la bani echivalentul a ceea ce imi spuneau ca am datorie catre ei si anume 4220 lei.Dar dupa aceasta discutie si dupa ce banii i-au primit in cont eu am ramas tot cu poprire.Am incercat in nenumarate randuri sa pic la intelegere cu ei si sa continui leasingul,dar motivatia unui director d-acolo a fost: '' De ce sa-ti dau drumul la cont cand tie poate sa-ti intre bani si noi sa ne luam toti banii pe masina inclusiv dobanda?'' Mentionez faptul ca si mie mi-a crescut rata de la 168EUR la aprox 205 eur, in conditiile in care Euriborul a tot scazut din momentul semnarii contractului de leasing. O sa iasa circ, televiziuni, greva foamei din partea mea, pana si puscarie daca e cazul, fiindca nesimtitii asta de la TBI m-au pus in cap. Masina mea a costat in mai 2008 9500 EUR cu tot cu TVA si ei mi-au pus poprire pe 36.000 lei, motivand ca atat mai am de plata. Mai face cineva scandal alaturi de mine? Eu sunt hotarat sa merg pana in panzele albe pentru ca oricum afacerea mea o sa fie terminata daca nu ajung la o rezolvare cu ei.

Edi spunea...

Cred ca singura ta sansa e sa te judeci cu ei.
Intr-adevar, e un abuz ce ti se intampla dar scandal poti sa le faci doar in instanta sau poate la Protectia consumatorului.
In rest nu cred ca ai sa ii impresionezi.
Exista o lege a clauzelor abuzive din contracte, precum si posibilitatea de a face contestatie la executare si sa suspenzi poprirea pe timpul cat se judeca contestatia.
Va dura ceva timp, dar cred ca e cea mai buna sansa sa iti rezolvi problema.
Succes